گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

عدالت آن نیست که گناهکاران مجازات شوند ، عدالت آن است که بی گناهان مجازات نشوند

گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

عدالت آن نیست که گناهکاران مجازات شوند ، عدالت آن است که بی گناهان مجازات نشوند

کاهش جرائم مربوط به مواد مخدر با اشتغال محقق می شود

کاهش جرائم مربوط به مواد مخدر با اشتغال محقق می شود

حقوق نیوز: «مهدی امیری» با بیان اینکه اکثر افراد به دلیل موضوع مواد مخدر در زندان هستند و قوه قضاییه در رابطه با اشتغال زندانیان برنامه هایی در دستور کار دارد، افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر از مقوله هایی است که پیگیر هستیم زیرا ابتلاء به مواد مخدر در حوزه های تولید و توزیع، ریشه بسیاری از جرائم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اگر به موضوع مواد مخدر به شکل جامع پرداخته شود، اثرات موثری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، ادامه داد: قوه قضاییه مواجهه اجتماعی با آسیب های جامعه را در دستور کار دارد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، همراهی دارد، افزود: در صورتیکه همه افراد جامعه در مبارزه با معضل مواد مخدر و اعتیاد نقش داشته باشند، شاهد کاهش نرخ ابتلاء به مواد مخدر و عوارض مرتبط با آن هستیم.

امیری ادامه داد: در رابطه با افزایش آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء دانش حقوقی جامعه از جمله در حوزه مواد مخدر، در قوه قضاییه اقداماتی در دست کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای آموزش خانواده ها و شهروندان بمنظور پرهیز از گرایش به مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن، گام هایی توسط قوه قضاییه برداشته شده، افزود: در قانون پنجم توسعه صدا وسیما، آموزش وپرورش و سایر نهادهای آموزشی مکلف شده اند در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقداماتی را انجام دهند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: به عنوان یک مطالبه جدی می خواهیم در حوزه آگاهی بخشی عمومی همه کار کنند و یکی از ساز وکارها، مشارکت رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی در اجتماعی کردن، دغدغه مواجهه صحیح با آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر است که در این خصوص باید همه همکاری حداکثری داشته باشند.

امیری تصریح کرد، رویکرد پیشگیری از جرم باید به عنوان یک رویکرد اولویت دار مورد توجه همه بخش ها علاوه بر قوه قضاییه مثل قوه مجریه و مقننه و دستگاه های دیگر باشد و ایجاد هماهنگی و تعامل فرابخشی را در دستور کار قوه قضاییه داریم و بخش مردمی را در پیشگیری از وقوع جرم نیز در دستور کار قرار می دهیم زیرا اجتماعی کردن مواجهه با آسیب های اجتماعی یک راهبرد موثر است.

امیری ادامه داد: تاکنون به مساله پیشگیری از جرم کمتر پرداخته ایم و امروزه فرهنگ پیشگیری در سطح دستگاه های حاکمیتی عمومیت یافته، باید آن را ترویج دهیم و در همایش قوه قضاییه نیز روسای سه قوه بحث پیشگیری را مورد توجه قرار دادند.

وی تصریح کرد، مقام معظم رهبری نیز به یک اولویت به آن نگاه می کند و باید به جای تمرکز روی حوزه دادرسی، به حوزه پیشگیری بپردازیم و در جاییکه پیشگیری جواب نمی دهد باید بحث برخورد را مورد توجه قرار دهیم./

نظرات 2 + ارسال نظر
قبادیان سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر پس جزا چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گراوند سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

سلللللللللااااااامممم لطفا خواهشا جزوه ی جزا رو بزارید.تتتتششششششششکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد